
De verschillende soorten pins voor Pinterest
Op Pinterest heb je de mogelijkheid om verschillende soorten content te delen. Deze soorten hebben allemaal een eigen functie en zien er anders uit. Pinterest waardeert accounts die variatie aanbrengen in hun pins heel goed. Zorg dat je verschillende soorten pins voor Pinterest gebruikt voor nog meer resultaat.
In dit artikel laat ik je zien welke soorten er allemaal zijn:
– De statische pin
– De productpin
– De carrouselpin
– De videopin
– De ideepin
De statische pin
Dit is de bekendste soort pin voor Pinterest. Een statische afbeelding zonder beweging. Deze pin kan je helemaal naar wens opmaken. Het kan je product laten zien, sfeerbeeld zijn, een afbeelding met tekst erbij, er zijn heel veel verschillende manieren om deze pin in te zetten op Pinterest.
De statische pin kan je uploaden op je Pinterest account en verwijzen naar een waardevolle link op jouw website.
Een statische pin heeft als doel: meer naamsbekendheid, betrokkenheid, bereik en verkeer naar je website.
Een productpin
Bij een productpin heb je de mogelijkheid om jouw producten te taggen in een statische afbeelding. Als eerste upload je een statische afbeelding op Pinterest. Gebruik hiervoor sfeerbeeld en tag vervolgens de producten die zichtbaar zijn in de pin.
Ideaal voor webshops! Hier zie je een voorbeeld van Shopinstijl.nl
De productpins hebben als doel het verkeer naar je website te vergroten en conversies te stimuleren.
De carrouselpin
Met carrouselpins kan je verschillende dingen laten zien aan een gebruiker op Pinterest. Denk aan je product uitlichten, meerdere producten tegelijk aanprijzen, of het verhaal achter je merk te vertellen.
Mensen zien je carrousel op hun startpagina tussen de andere, statische pins. Je kan de verschillende afbeeldingen door middel van vegen bekijken.
Door te tikken op een afbeelding uit de reeks kan je als gebruiker de landingspagina die erbij hoort bezoeken. Jij kan per afbeelding een andere url toevoegen.
De carrouselpins hebben als doel de betrokkenheid te vergroten, je naamsbekendheid te vergroten en het verkeer naar je website te stimuleren.
De videopin
De afgelopen jaren is video een onmisbaar elemanet geworden in businesses. Doordat we als mens zo ontzettend veel zien gedurende de dag onthouden we steeds minder en vallen posts, pins en andere marketinguitngen steeds minder op. We hebben een superkorte aandachtsspanne.
We verwerken beeld nu eenmaal veel sneller dan tekst en als het bewegend beeld is houden we de aandahct er beter bij.
Ga dus zeker aan de slag met video. Hoe je dat doet lees je hier. Het hoeft echt niet super profi te zijn! Authenticiteit is belangrijker.
Video’s zijn dé manier om je bereik en naamsbekendheid een boost te geven.
De ideepin voor Pinterest
De ideepin ook wel verhaalpin op Pinterest genoemd is de allernieuwste soort content die ja kan gebruiken op Pinterest. Met een ideepin kan jij een verhaal vertellen over je dienst, product of merk.
Door middel van ideepins zorg je voor een grotere betrokkenheid. Dit komt omdat ideepins een prominente plek hebben in de Pinterest app en gebruikers kijken graag naar bewegend beeld. Het is minder statisch.
Er zijn veel verschillende manieren waarop je ideepins kan gebruiken. Ik schreef er een uitgebreide blog met tips over die je hier kan lezen.
De ideepins geven jouw Pinterest account een boost. Je naamsbekendheid en betrokkenheid worden vergroot.
Verschillende soorten pins voor Pinterest met ieder een eigen doel
Voor elk bedrijf is de strategie verschillend op Pinterest. Dit is totaal afhankelijk van de branche, het beschikbare beeldmateriaal etc.
Neem gerust contact op om de mogelijkheden voor een training te bespreken .